roborama 2dd

Bovenstaande tekening is gemaakt door Aloys, en geeft op een speelse manier weer welke onderdelen bij RoboRama aan bod komen.

Zo is daar de minisumo baan boven in beeld, en op de voorgrond de lijnmaze baan. In het midden de roboramabaan, waarbij de diverse baanvakken opvallen. Aan de linkerzijde baanvak A met daarin de laser tijdmeting. Het robotje komt net uit vak B vandaan rijden, vak C is het overgebleven vlak. Baan is opgebouwd uit planken van 20 cm hoog en 120 cm lang. De langste kant is dus 360 cm lang.

DE OPDRACHTEN:

Voor de exacte regels rondom de opdrachten kunt u het beste de reglementen downloaden die in de download sectie van deze website ter download worden aangeboden. Hier echter een kleine indruk van wat u kunt verwachten.

HEEN EN WEER:

De robot start in vak A en rijd naar de overkant. Als hij helemaal in vak B staat, moet hij weer terugrijden naar vak A. Dit zonder de wanden te raken, en in zo snel mogenlijke tijd. Er worden (straf) punten toegekend voor het raken van wanden, tijd enz. Er zijn hier ook nog bonuspunten te verdienen, door onderweg te slalommen rond een aantal cola blikjes. Zie hiervoor de reglementen!

LIJNVOLGEN:

In het gebied tussen vak A en vak B wordt een kronkelende lijn gemaakt. De robot moet deze lijn volgen.Ook hier zijn bonuspunten te verdienen met het ontwijken van een blik wat op de lijn staat, of een kruising van lijnen. Ook hiervoor verwijs ik u naar het reglement.

T-TIJD:

De robot start in vak A, en rijd vervolgens naar vak B en vak C, alvorens weer naar vak A te rijden en daar tot stilstand te komen. Dit natuurlijk zonder de wanden te raken enz. Ook hier weer bonus punten te verdienen, met extra hindernissen!

BLIKKEN:

De robot start in vak A en moet vervolgens een aantal blikken detecteren die in het veld staan opgesteld. Deze blikken moet hij vervolgens naar vak A brengen.

foto03

foto35